SAYIN VELİLER DEĞERLİ ÖĞRENCİLERİMİZ,
AŞAĞIDAKİ VİDEOLARI İZLEYEREK ALANLARIMIZ HAKKINDA BİLGİ EDİNEBİLİRSİNİZ.
Adres:
Yüceyurt Mah. Selahattin Erorhan Cad. No 4 İç Kapı 1 B Blok 58040 SİVAS
· Okul Program Türleri:
Muhasebe ve Finansman Alanı
Pazarlama ve Perakende Alanı
Ulaştırma Hizmetleri Alanı
Büro Yönetimi Alanı
Hayvan Sağlığı ve Yetiştiriciliği Alanı
· Eğitim Öğretim Şekli:
Normal
· Öğrenci Türü:
Karma
· İletişim Bilgileri:
0346 221 22 60
· Barınma ve Ulaşım:
Okulumuza bağlı pansiyonumuz yoktur. Öğrencilerimiz kendi imkanlarıyla okula ulaşım sağlamaktadır.
Okulumuzun Kısa Tanıtımı
Okulumuz Şehit Ahmet Eyce Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 1959–1960 eğitim-öğretim yılında şimdiki Kongre Müzesinde Akşam Ticaret Lisesi olarak 75 öğrenci ile eğitim ve öğretime başlamıştır.
Günümüze kadar olan tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerinde ülkemiz eğitim öğretim politikaları ile paralel olarak eğitsel ve öğretimsel değişimler olmuş ayrıca okulun fiziki yapısı, yeri, konuşlandığı yer ve uygulanan programlarda da kısmen değişiklikler olmuştur.
Buna karşın okulumuz ilk kurulduğu andan itibaren ekonomi ve hizmet sektörüne bizzat ara eleman yetiştirmiş, öğrencilerinin en az bir spor becerisini edinmesi için futbol, atletizm, masa tenisi ve model uçak hazırlama alanında öğrencilerin beceri sahibi olmaları temel hedef olarak görülmüştür.
Bu açıdan son yıllarda özellikle model uçak hazırlama konusunda okulumuz ulusal ve uluslar arası platformlarda yarışmalarda çok önemli dereceler elde etmişlerdir. Bu kapsamda Milli Eğitim Bakanlığımız ve Sivas İl Valiliğimiz tarafından da okulumuzun bu başarıları ödüllendirilmiştir.
Okulumuz 2014-2015 eğitim öğretim yılından itibaren; Şehit Ahmet Eyce Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ismini almıştır. Muhasebe-Finansman ve Büro Yönetimi Alanlarında Eğitim Öğretimine devam etmekte iken 2107/2018 eğitim öğretim yılından itibaren Pazarlama ve Perakende, Ulaştırma Lojistik alanları açılmıştır. 2019-2020 eğitim öğretim yılında 1 Müdür, 4 Müdür Yardımcısı, 50 öğretmen olarak işlevine devam etmektedir.
Misyonumuz
Uluslararası çağdaş eğitim sürecine uyumlu eğitim ve öğretimi vermek, araştırma ve geliştirme etkinliklerini sürdürecek bilgiyi üretmek, ürettiği bilgiyi uygulamaya aktarmak, sektöründeki sorunlara en uygun çözümü üretebilecek mesleki etik değerlere bağlı nitelikli ve etkin meslek elemanları yetiştirmek
Vizyonumuz
Mesleki ve Teknik eğitimin gerektirdiği bilgi, beceri ve teknolojik gelişmelere sahip, uluslararası platformda aranılır nitelikte mesleki beceri düzeyi yüksek elemanlar yetiştiren; Ulusal değerlerinden ödün vermeden, kamu ve özel sektör ile sürekli işbirliği içerisinde, öncü bir eğitim kurumu olmak
MESLEK
Meslek insanlara yararlı mal veya hizmet üretmek ve karşılığında bir gelir elde etmek için yapılan belli bir eğitimle kazanılan ve kuralları toplumca belirlenmiş faaliyetler bütünüdür.
MESLEĞİN İNSAN HAYATINDAKİ ÖNEMİ
1.Meslek yaşamı anlamlı kılar.
2.Size toplum içinde bir yer sağlar.
3.Meslek bir statü sembolüdür.
4.Meslek size bir sorumluluk yükler.
5.Gerçekleştirebileceğiniz performansı ortaya koyar.
6.Meslek olgunlaşmanızı sağlar ve yaratıcı olmanıza olanak sağlar.
7.Meslek ekonomik özgürlük sağlar.
8.Meslek kendinizi gerçekleştirmeyi sağlar.
MESLEK SEÇİMİ NEDEN ÖNEMLİ?
1.Doğru meslek hayat boyu mutluluk getirir.
2.Meslek seçimiyle birlikte hayatınız şekillenir.
3.Meslek seçimi gideceğimiz eğitim kurumlarını belirler.
4.Doğru meslek seçimi ülke ekonomisine katkıda bulunur.
GENEL ANLAMDA MESLEK LİSESİ
• Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde okuyan öğrenciler diğer normal liselerdeki öğrenciler gibi tüm kültür derslerini en iyi şekilde okulda alırlar. Bunun yanında da meslek bilgisi derslerini alırlar.
•Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerin, var olan bölümlerinden mezun olanlar, 3795 sayılı Kanuna göre TEKNİSYEN unvanı ile istihdam edilirler.
•Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinden mezun olanlar, yükseköğretim kurumlarına girebilmek için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavına (TYT ve AYT) katılma hakkına sahiptirler. Meslekî ve teknik orta öğretim kurumları mezunları ayrıca, 4702 sayılı Kanun ile 2547 sayılı Kanunun a göre meslek yüksekokulu programlarına TYT sınav barajını aştığı takdirde girebilmektedirler. Ayrıca orta öğretimden mezun olduğu alanlarda AYT sınavında başarılı olduğu takdirde Yüksek Öğretim Kurumlarına yerleşmekte ilave puan almaktadır.
KISACA ŞEHİT AHMET EYCE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
—Muhasebe ve Finansman Hizmetleri
— Büro Yönetimi Hizmetleri
—Pazarlama ve Perakende Hizmetleri
—Ulaştırma Hizmetleri
Alanları ile ilimizde hizmet sektörünün kalifiye iş gücü ihtiyacını karşılayan okul türünde Sivas ilinin tek ve öncü eğitim kurumu olan Şehit Ahmet Eyce Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
•4 yıllık eğitim veren;
•9. sınıf da diğer liseler gibi kültür dersleri veren;
•10. sınıftan itibaren Alan/Bölümlerin tercih edilmesiyle mesleki derslerin okutulmaya başlandığı;
•12. Sınıfta Staj Uygulaması olan meslek lisesidir.
OKULUMUZUN STRATEJİK HEDEF VE AMAÇLARI DOĞRULTUSUNDA HAZIRBULUNUŞLUĞU
1-Okulumuz öğrencileri mezun olduğu bölümle ilgili ön lisans programlarına başvuru yaptıkları takdirde aldıkları puana ek olarak 0.06 katsayı avantajı ile tercih yapabilmektedir.
2-Okulumuzda var olan Alan/bölümlerde uygulanan eğitim öğretim programları sayesinde alanlarında uzmanlaşan öğrencilerimiz iş bulma noktasında emsallerine göre daha avantajlı konumda yer almaktadır.
3-Öğrencilerimiz, eğitimlerini sürdürürken sosyal güvence kapsamında erkenden sosyal güvence olan sigorta başlangıçları yapılmaktadır.
4-ERASMUS-KA102 Projeleri,2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri,4006 Bilim Fuarı Projeleri okulumuzca aktif olarak yürütülmekte bu çalışmalar öğrencilerimize sosyal ve kişilik gelişimi yönünden büyük bir katkı sağlamaktadır.
5-Profesyonel düzeyde yürütülen Model Uçak kursları sayesinde ulusal ve uluslar arası alanda ülkemizi temsil edecek düzeyde çalışmalarımız bulunmaktadır.
6-Öğrencilerin mesleki eğitim ve öğretime gerekli hazır bulunuşluk seviyesi ile engelsiz erişmesini sağlamaktadır.
7-Risk grubunda yer alan öğrenciler başta olmak üzere; tüm öğrencilerin, eğitim/öğretim faaliyetlerine katılım ve tamamlama oranlarını artırmaktayız.
8-Öğrencilerin akademik bilgi, beceri ve uygulama yeterliklerine sahip, doğayı, canlıları ve çevreyi seven, yılmaz kişilik özelliği ve sosyal problem çözme becerisi gelişmiş olarak yetişmelerini sağlamaktadır.
9-Tüm öğrencilerin çoklu zekâ yaklaşımı ve yapılandırmacı öğrenme ilkeleri temelinde gelişime açık alan yeterliklerini geliştirmekteyiz.
10-Beşeri, fiziki, mali ve teknolojik yapı ile yönetim ve organizasyon yapısını iyileştirerek eğitime erişimi ve eğitimde kaliteyi artıracak etkin ve verimli işleyen bir kurumsal yapı tesis edilirmiştir. Bu doğrultuda fiziki yapıda gerekli düzenlemeleri yapıp öğrenci ve çevre güvenliği sağlamaktadır.
11-Okul hizmetlerinin etkin sunumunu sağlamak üzere insan kaynaklarının yapısı ve niteliği geliştirilmiş; belirlenen kurum standartlarına uygun eğitim ortamlarını tesis edilerek etkin ve verimli bir mali yönetim yapısı oluşturulmuştur.
12-Öğrenci ve veliler için okulun yaşam alanı olarak algılanıp, güvenli, fiziki problemlerden arınık ve iletişim çatışmalarının yaşanmadığı bir çevre oluşturmuştur.
OKULUMUZUN GÜÇLÜ YÖNLERİ VE ÖĞRENCİLERİMİZE SAĞLAYACAĞI FIRSATLAR
1- Öğrencilerimiz okulumuzu bilerek ve isteyerek tercih etmekte, iletişim becerileri, kişisel, mesleki, sosyal ve psikolojik uyum düzeyleri yeterli seviyede mezun olmaktadır.
2- Okulumuz personeli kurum kültürünü benimsemiş, kendini geliştirmede istekli, mesleki deneyim sahibi, eğitim bilimlerindeki güncel gelişmeleri takip eden ve veli ile iyi iletişim kurma becerisine sahiptirler.
3- Okulumuz veli profili ise mesleki eğitimin önemini özümsemiş, çocuklarının eğitim öğretim süreçlerine katılmasını destekleyen, okul-öğretmen-idare ile iletişim süreçlerine etkin katılım sağlamaktadırlar.
4- Okulumuzun bina ve yerleşkesi merkezi konumda bulunmakta, tek otobüs ile ulaşımın sağlanması, ısınma ve havalandırma sisteminin eksiksiz olması.
5- Yönetici kadrosunun vizyon sahibi olması, planlama, organizasyon süreçlerinin çatışma ve problemlerden arınmış olması, gerekli durumlarda yetki devrinin gerçekleştirilmesi ve ben yerine biz duygusunun hakim olması, İdari ve hiyerarşik yapının tamamlanmış ve oturmuş olması, Yönetimin şeffaflığı ve katılımcılığı desteklemesi.
6- Okulumuzda doğrudan iletişimin kurumsal bir iletişim dili olması, problem çözme süreçlerinde problemlere olumlu yönelimin bir iletişim kültürü olarak görülmesi. Ayrıca okulumuzda iletişim süreçlerinde; ben dili kullanımı, aktif katılım, savunucu olmayan iletişim tutumu, sevgi, saygı ve saydamlık esas alınmaktadır.
7- Avrupa Birliği üyelik sürecinde ve 2023 Vizyon Belgesinde, mesleki eğitim de gerçekleşen yapısal değişim ve dönüşümlerin okulumuzca takip edilmesi.
8- Türkiye'de mesleki eğitime olan ihtiyaç,gelişmekte olan ülkemizin ara eleman ihtiyacının her geçen gün artmasına bağlı olarak okulumuz bölümlerinden mezun olan öğrencilerimizin iş bulma olanaklarının fazlalığı.
9- Okulumuzda stratejik planlama ve akreditasyon çalışmalarının varlığı.
KURUM KÜLTÜRÜ ÇERÇEVESİNDE OLUŞTURUDUĞUMUZ TEMEL DEĞERLERİMİZ
1- Öğrencilerimize mesleki yönlendirmede etkin bir rehberlik yapılmaktadır,
2- Sevgi, saygı, hoşgörü ve evrensel değerler bizim temel paydamızdır
3- Üretim ve çevre bilinci olan, demokratik bireyler yetiştiririz.
4- Kaliteli okul, kaliteli eğitim felsefesi bizim için önemlidir,
5- Vatandaş odaklı hizmet üretmeye özen gösteririz,
6- Okulumuzda katılımcı ve demokratik bir yönetim anlayışı benimsenmektedir.
7- Tüm öğrencilerimizi yarınlarımız olarak görür gerekli özeni gösteririz.
8- Kendini gerçekleştirme sürecinin önemini kavrayan birer rol modeli oluruz.
9- Teknolojik gelişmeleri takip eden ve hayatına uygulayan bireyler yetiştiririz.
10- Çevremizde olanlar bizim için önemlidir insana ve doğaya önem veririz,